Conquest

Wersje Szablonu

Opis

Aktualna wersja: 2.1 (25.04.2025). Na szablonie Conquest wszystkie banki dające stworzenia w nagrodę są zbanowane, a gra opiera się o armię natywną pozyskiwaną z rozbudowy miast startowych, flagowania siedlisk oraz zbierania Puszek Pandory i misji dających stworzenia naszej frakcji. Dodatkowo w niektórych strefach można pozyskać stwory neutralne (golemy, fangarmy i losowo 1 z 3 smoków T8). Typowy schemat rozgrywki PvP łamany jest nie tylko w kontekście sposobu pozyskiwania armii, ale również pod kątem dostępnej magii - zbanowane są czary Implozja, Wskrzeszenie, Spowolnienie i Przyspieszenie, a także bohaterowie startujący z tymi czarami. Szablon charakteryzuje się niskim progiem wejścia dla graczy początkujących za sprawą łatwej dostępności surowców i armii we wczesnych fazach gry oraz symetrycznego układu mapy ze strefami graczy znajdującymi się najczęściej w przeciwległych narożnikach mapy. Poszczególne strefy (z wyłączeniem stref graczy i stref AI) mają dedykowane tereny, co pozwala w miarę szybko przyswoić szablon i ułatwia analizę przy użyciu czaru View Earth. Gracze zaawansowani skorzystają z ciekawego late game, które oferuje strategie rzadko spotykane na innych szablonach 8-hero, takie jak rozbudowa kilku zamków pod przyrost 131, zbieranie części do artefaktów kombinowanych czy rywalizacja o sporną strefę Castle, która jako jedyna na mapie zawiera stajnię, obelisk oraz Hill Fort T1-T7. Szablon zoptymalizowany jest pod rozgrywkę w rozmiarze XH na średnich drogach. Gracze początkujący mogą opcjonalnie wybrać szybkie drogi lub rozmiar H.

Ustawienia

Rozmiar: XH-U
Liczba graczy ludzkich: 2

Liczba graczy komputerowych: 6
Drogi: średnie
Siła potworów: silne
Poziom trudności: 130%
Tury symultaniczne: 122
Timer: 20-8-1:30

Graf

Zbanowani Bohaterowie

Hero_Ufretin.png
Hero_Jeddite.png
Hero_Grindan.png
Hero_Brissa.png
Hero_Alamar.png
Hero_Andal.png
Hero_Celestine.png
Hero_Kinkeria.png
Hero_Gundula.png
Hero_Terek.png
Hero_Geon.png
Hero_Thant.png
Hero_Sandro.png
Hero_Ranloo.png
Hero_Moandor.png
Hero_Straker.png
Hero_Calid.png
Hero_Cyra.png
Hero_Fafner.png
Hero_Josephine.png
Hero_Piquedram.png

Zbanowane Zaklęcia

Resurrection.png
Slow.png
Magic_Mirror.png
Haste.png
Implosion.png

Zbanowane Artefakty

Artifact_Endless_Purse_of_Gold.gif
Artifact_Endless_Sack_of_Gold.gif
Artifact_Everpouring_Vial_of_Mercury.gif
Artifact_Endless_Bag_of_Gold.gif
Artifact_Emblem_of_Cognizance.gif
Artifact_Stoic_Watchman.gif
Artifact_Bird_of_Perception.gif
Artifact_Ring_of_Infinite_Gems.gif
Artifact_Eversmoking_Ring_of_Sulfur.gif
Artifact_Amulet_of_the_Undertaker.gif
Artifact_Vampire's_Cowl.gif
Artifact_Dead_Man's_Boots.gif
Artifact_Everflowing_Crystal_Cloak.gif
Artifact_Armor_of_the_Damned.gif

Specyfikacja

  • Odbanowane artefakty: Golden Goose.

  • Strefy startowe (nr 12 i 14) zawierają gwarantowane dwelle T5 - T7 oraz 5 kopalni złota i budynek Town Gate. Znajdują się tu też obiekty Hut of the Magi dające wizję na Strefy Pustynne obu graczy, Strefy Snow STZ oraz na Strefę Castle.

  • Strefy Pustynne (nr 13 i 15) zawierają fort odpowiadający frakcji startowej gracza, a także Puszki Pandory ze stworzeniami T4 - T6, dwelle T5 - T7, dwa Quest Artifacty dające stworzenia T7 i jedną Smoczą Utopię.

  • Strefy Przejściowe (nr 8, 9, 10 i 11) zawierają miasta z gildią T5. Jedna z przejściówek ma teren Grass i wioskę frakcji Tower/Rampart/Factory, a druga teren Dirt i wioskę frakcji Necropolis/Inferno/Dungeon. Frakcje w przejściówkach u obu graczy są takie same i nie mogą pokrywać się z frakcjami startowymi. Każda ze stref przejściowych jest połączona z jednym AI nienatywnym oraz ze Strefą Conflux.

  • Strefy Conflux (nr 5 i nr 7) zawierają wioskę Conflux oraz 3 kopalnie złota.

  • Strefy Native AI (nr 4 i nr 6) zawierają gracza AI frakcji odpowiadającej frakcji gracza ludzkiego. Można tam znaleźć dwelle T1 - T7 oraz Quest Artifacty dające jednostki T4 - T6.

  • Strefy Closed STZ (nr 16 i 18) mają teren Highlands. Zawierają 2 Smocze Utopie i Puszki Pandory oferujące złoto, doświadczenie lub neutralne stworzenia (stalowe/złote/diamentowe golemy i fangarmy).

  • Strefy Snow STZ (nr 2 i 3) zawierają 3 Smocze Utopie i Puszki Pandory oferujące złoto, doświadczenie lub neutralne stworzenia (stalowe/złote/diamentowe golemy, fangarmy i jeden z trzech smoków T8).

  • Strefy Non-native AI (nr 17, 19, 20 i 21) należą do graczy komputerowych innej frakcji niż frakcje startowe graczy. Nie mogą tu wystąpić frakcje Tower, Conflux, Castle i Cove. Każda z tych stref jest połączona z jedną ze Stref Śnieżnych. Strefy nr 20 i 21 łączą się portalem ze Strefą Castle.

  • Strefa centralna (nr 25) zawiera jedyne miasto Castle na mapie i jedyny obiekt Stajnia. W strefie tej wszyscy strażnicy są frakcji neutralnej. Można tu znaleźć 1 x Hill Fort T1-T7, 1 x Obelisk (jedyny na mapie), 3 x Relic Artifact, 1 x Dragon Utopia.

Zasady

Szablon nie jest dostosowany do rozgrywania matchupów mirrorowych. Jest to fizycznie wykonalne, ale dla niektórych frakcji mogą nie wygenerować się pewne obiekty, np. dwelle stworzeń T7.

Restarty techniczne przysługują w następujących sytuacjach:
- przy spotkaniu graczy do tury 116

- brak wygenerowania którejkolwiek strefy, miasta na strefie lub połączenia między strefami
- wygenerowanie jednego z połączeń biom-pustynia w formie portalu
- brak wygenerowania któregokolwiek z gwarantowanych obiektów w minimalnej ilości

Gwarantowane obiekty:
- Strefa Startowa: 1 x dwell T7, 2 x dwell T6 (min. 1), 2 x dwell T5 (min. 1), 5 x Gold Mine (min. 3), 2 x Sawmill (min. 1), 2 x Ore Pit (min. 1), 2 x Town Gate (min. 1), 1 x Hut of the Magi
- Strefa Pustynna: 2 x dwell T7 (min. 1), 2 x Quest Artifact (min. 1), Pandora's Boxes with T4 - T6 creatures (min. 4 boxes in total), 1 x Dragon Utopia
- Closed STZ: 2 x Dragon Utopia (min. 1)
- Snow STZ: 3 x Dragon Utopia (min. 2)

Licytacja

1) Licytacja o zamek
2) Licytacja o kolor