Sapphire 1.07c

Wersje Szablonu

Opis

Szafir to szablon niemirrorowy, który kładzie większy nacisk na grę wojskiem natywnym lub wojskiem nietypowym względem utartej mety bankowej. W odróżnieniu od typowych niemirrorowych szablonów XL+U, zawiera specjalizowane strefy z dostosowaną zawartością, co zmienia charakter strategicznego planowania na mapie. Szablon dostępny jest w wariancie XL+U oraz XH-U.

Ustawienia

Rozmiar: XL+U lub XH-U
Liczba graczy ludzkich: 2

Liczba graczy komputerowych: 6
Drogi: średnie
Siła potworów: silne
Poziom trudności: 160%
Tury symultaniczne: 121

Graf

Zbanowani Bohaterowie

Hero_Edric.png
Hero_Piquedram.png
Hero_Ufretin.png
Hero_Straker.png
Hero_Korbac.png

Zbanowane Artefakty

Artifact_Bird_of_Perception.gif
Artifact_Stoic_Watchman.gif
Artifact_Emblem_of_Cognizance.gif
Artifact_Everflowing_Crystal_Cloak.gif
Artifact_Everpouring_Vial_of_Mercury.gif
Artifact_Eversmoking_Ring_of_Sulfur.gif
Artifact_Ring_of_Infinite_Gems.gif
Artifact_Endless_Bag_of_Gold.gif
Artifact_Endless_Purse_of_Gold.gif
Artifact_Endless_Sack_of_Gold.gif
Artifact_Inexhaustible_Cart_of_Lumber.gif
Artifact_Inexhaustible_Cart_of_Ore.gif

Specyfikacja

  • Na całej mapie zwiększona jest znacznie częstotliwość występowania siedlisk stworzeń.

  • Zbanowane są Puszki Pandory dające czary.

  • Griffin Conservatory występuje wyłącznie w strefach pustynnych nr 1 i 2, strefach wasteland nr 17, 18 i strefach bezdrożnych nr 23 - 26.

  • Red Tower ma zwiększoną częstotliwość i mogą się generować w ilości więcej niż 1 na strefę.

  • Może wygenerować się jedna Smocza Utopia na strefę, z wyjątkiem stref treasure i supertreasure.

  • Obiekty zbanowane globalnie: kapliczki z czarami T4, Puszki Pandory dające czary, tawerny, Warrior's Tomb, Refugee Camp, Pyramid, War Machine Factory

  • Wszystkie więzienia dają bohaterów na 10. poziomie.

  • Odblokowane artefakty: Golden Goose, Cornucopia.

  • Odblokowani bohaterowie: Sylvia, Roland, Catherine, Mutare, Mutare Drake, Haart Lich, Ranloo, Kilgor, Boragus, Voy, Tavin, Murdoch.

  • Na strefie startowej wystepuje jeden Airship Yard. Połączenie strefy startowej ze strefą treasure 4k generuje się zawsze portalem.

  • Strefy 4k łączące się ze strefą startową (nr 13, 14) zawierają takie same miasto jak w strefach Wasteland STZ (nr 17, 18), inne niż miasto startowe dowolnego z graczy.

  • Pobliskie strefy treasure 4k gracza czerwonego (nr 19, 21) i gracza niebieskiego (nr 20, 22) zawierają wioski odpowiadające frakcji startowej gracza. Na tych strefach często występują wysokopoziomowe siedliska stworzeń, quest artifacty dające stworzenia T7 (wyjątek - dla frakcji Fortress Wiwerny). Na każdej z tych stref występuje jeden Airship Yard i do 2 Smoczych Utopii.

  • Strefy pustynne nr 1 i 2 zawierają gwarantowaną wioskę Conflux i do 2 Smoczych Utopii. Zwiększona jest częstotliwość puszek z golemami (złote, diamentowe, stalowe).

  • Strefy wasteland STZ zawierają liczne banki stworzeń, dwelle T6 - T7, Puszki Pandory oferujące stworzenia T4 - T6 oraz 2 Smocze Utopie.

  • Strefy bezdrożnych STZ zawierają liczne banki stworzeń, dwelle T6 - T7, Puszki Pandory oferujące stworzenia T6 - T7, 5 artefaktów klasy relikt oraz do 4 Smoczych Utopii.

  • Wszystkie 4 strefy bezdrożnych STZ są tej samej frakcji, która jest inna niż frakcja startowa któregokolwiek z graczy oraz inna niż frakcja strefy wasteland STZ.

  • Na każdej ze stref AI może wystąpić 1 quest artifact dający jednostki T6 jako nagrodę.

Zasady

Restarty pierwszego spotkania: do 116.

Licytacja

W pierwszej kolejności losowana jest para miast początkowych, a następnie dwie trójki miast AI. Żadne miasta nie mogą się powtarzać. Potem przeprowadzana jest kolejno licytacja:

1) O miasto startowe

2) O paczkę graczy AI

3) O kolor

Po licytacji każdy z graczy przypisuje swoich trzech graczy AI do wybranych kolorów spośród dostępnych.

AI gracza czerwonego: Tan, Orange, Teal.

AI gracza niebieskiego: Green, Purple, Pink.