Wersje Szablonu
Opis
Szafir to szablon niemirrorowy, który kładzie większy nacisk na grę wojskiem natywnym lub wojskiem nietypowym względem utartej mety bankowej. W odróżnieniu od typowych niemirrorowych szablonów XL+U, zawiera specjalizowane strefy z dostosowaną zawartością, co zmienia charakter strategicznego planowania na mapie. Szablon dostępny jest w wariancie XL+U oraz XH-U.Ustawienia
Rozmiar: XL+U lub XH-U
Liczba graczy ludzkich: 2
Liczba graczy komputerowych: 6
Drogi: średnie
Siła potworów: silne
Poziom trudności: 160%
Tury symultaniczne: 121
Graf
Specyfikacja
Na całej mapie zwiększona jest znacznie częstotliwość występowania siedlisk stworzeń.
Zbanowane są Puszki Pandory dające czary.
Griffin Conservatory występuje wyłącznie w strefach pustynnych nr 1 i 2, strefach wasteland nr 17, 18 i strefach bezdrożnych nr 23 - 26.
Red Tower ma zwiększoną częstotliwość i mogą się generować w ilości więcej niż 1 na strefę.
Może wygenerować się jedna Smocza Utopia na strefę, z wyjątkiem stref treasure i supertreasure.
Obiekty zbanowane globalnie: kapliczki z czarami T4, Puszki Pandory dające czary, tawerny, Warrior's Tomb, Refugee Camp, Pyramid, War Machine Factory
Wszystkie więzienia dają bohaterów na 10. poziomie.
Odblokowane artefakty: Golden Goose, Cornucopia.
Odblokowani bohaterowie: Sylvia, Roland, Catherine, Mutare, Mutare Drake, Haart Lich, Ranloo, Kilgor, Boragus, Voy, Tavin, Murdoch.
Na strefie startowej wystepuje jeden Airship Yard. Połączenie strefy startowej ze strefą treasure 4k generuje się zawsze portalem.
Strefy 4k łączące się ze strefą startową (nr 13, 14) zawierają takie same miasto jak w strefach Wasteland STZ (nr 17, 18), inne niż miasto startowe dowolnego z graczy.
Pobliskie strefy treasure 4k gracza czerwonego (nr 19, 21) i gracza niebieskiego (nr 20, 22) zawierają wioski odpowiadające frakcji startowej gracza. Na tych strefach często występują wysokopoziomowe siedliska stworzeń, quest artifacty dające stworzenia T7 (wyjątek - dla frakcji Fortress Wiwerny). Na każdej z tych stref występuje jeden Airship Yard i do 2 Smoczych Utopii.
Strefy pustynne nr 1 i 2 zawierają gwarantowaną wioskę Conflux i do 2 Smoczych Utopii. Zwiększona jest częstotliwość puszek z golemami (złote, diamentowe, stalowe).
Strefy wasteland STZ zawierają liczne banki stworzeń, dwelle T6 - T7, Puszki Pandory oferujące stworzenia T4 - T6 oraz 2 Smocze Utopie.
Strefy bezdrożnych STZ zawierają liczne banki stworzeń, dwelle T6 - T7, Puszki Pandory oferujące stworzenia T6 - T7, 5 artefaktów klasy relikt oraz do 4 Smoczych Utopii.
Wszystkie 4 strefy bezdrożnych STZ są tej samej frakcji, która jest inna niż frakcja startowa któregokolwiek z graczy oraz inna niż frakcja strefy wasteland STZ.
Na każdej ze stref AI może wystąpić 1 quest artifact dający jednostki T6 jako nagrodę.
Zasady
Restarty pierwszego spotkania: do 116.
Licytacja
W pierwszej kolejności losowana jest para miast początkowych, a następnie dwie trójki miast AI. Żadne miasta nie mogą się powtarzać. Potem przeprowadzana jest kolejno licytacja:
1) O miasto startowe
2) O paczkę graczy AI
3) O kolor
Po licytacji każdy z graczy przypisuje swoich trzech graczy AI do wybranych kolorów spośród dostępnych.
AI gracza czerwonego: Tan, Orange, Teal.
AI gracza niebieskiego: Green, Purple, Pink.